• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Навчальні плани і програми
  • Освітня програма початкової школи Первомайського ліцею «Престиж» Первомайської міської ради Миколаївської області на 2022/2023 навчальний рік
СХВАЛЕНО педагогічною радою Первомайського ліцею «Престиж» Протокол № 11 від 16.05 .2022 року Голова педагогічної ради __________ Ольга БАНДАЛЕТ підпис М.П. ЗАТВЕРДЖЕНО наказом по Первомайському ліцею «Престиж» Наказ № 101 від 17.05 .2022 року Директор _____________ Ольга БАНДАЛЕТ підпис М.П.
ПОГОДЖЕНО радою Первомайського ліцею «Престиж» Протокол № 4 від 26.05. 2022 року Голова ради закладу _______________ Вікторія МАРТИНЮК підпис

Освітня програма

початкової школи Первомайського ліцею «Престиж» Первомайської міської ради Миколаївської області на 2022/2023 навчальний рік

Зміст освітньої програми

1.Пояснювальна записка

2.Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою

3.Загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти

4.Перелік варіантів типових навчальних програм

5. Опис очікуваних результатів

6.Форми організації освітнього процесу

7. Опис інструментів оцінювання.

8.Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти

9. Додатки 1-8

1.Пояснювальна записка

Освітня програма на 2022/2023 навчальний рік розроблена відповідно:

§ Конституції України;

§ Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»;

§ розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р.№988 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»;

§ розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;

§ постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» із змінами, внесеними відповідно до постанови КМУ від 24 липня 2019 року. №688) ;

§ постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011р. №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (із змінами, внесеними відповідно до постанови КМУ від 7 серпня 2013року №538, № 143 від 26.02.2020);

§ наказу МОН України від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти», зі змінами затвердженими наказом Міністерства освіти та науки України №1272 від 08.10.2019 ;

§ наказу МОН України від 08.10.2019 №1273 «Про затвердження типових освітніх програм для 3-4-х класів закладів загальної середньої освіти»;

§ листа МОН України від 01.02.2018 №1/9-74 «Щодо застосування державної мови в освітній галузі»;

§ листа Міністерства освіти і науки України від 02.04.2018 р. №1/9-190 «Щодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи»;

У 2022/2023 навчальному році функціонуватимуть 12 класів початкової школи, в яких будуть навчатися 361 учень.

Головною метою освітнього закладу є надання якісних освітніх послуг, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля.

Основним завданням початкової школи є:

- створення безпечного розвивального освітнього середовища, вільного від будь-яких проявів насильства, дискримінації, булінгу, цькування та забезпечення прав, свобод та інтересів дітей.

- безперервний процес підвищення ефективності освітнього процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, потреб особистості учня. Цьому сприяє застосування новітніх досягнень педагогіки та психології, використання інноваційних технологій навчання, комп’ютеризація освітнього процесу;

- різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення інтересів і потреб;

- збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров'я вихованців; виховання школяра як громадянина України, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях;

- формування у школярів бажання і уміння вчитися, виховання потреби і здатності до навчання упродовж усього життя, вироблення умінь практичного і творчого застосування здобутих знань;

- становлення в учнів цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво, оволодіння засобами пізнавальної і практичної діяльності;

- виховання в учнів любові до праці;

- виховання школяра як людини моральної, відповідальної, з розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе;

- запровадження в школі інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання;

- забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників освітнього процесу.

Початкова школа здійснює освітній процес українською мовою за денною формою навчання в одну зміну, тривалість навчального тижня в закладі – 5 днів. Відповідно до статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» освітній процес у закладі організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань - 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальні заняття для учнів 1-4 класів організовуються за семестровою системою – 175 навчальних днів:

І семестр – з 01 вересня по 23 грудня 2022 року

ІІ семестр – з 09 січня по 31 травня 2023 року

Впродовж навчального року для учнів 1-4 класів проводяться канікули:

- осінні - з 31 жовтня по 06 листопада 2022 року

- зимові - з 24 грудня 2022 року по 08 січня 2023 року

- весняні - з 25 березня по 02 квітня 2023року

Початок занять о 08 год.30 хв.

Всі позаурочні заходи закінчуються не пізніше 16.00 год.

Тривалість уроків:

- у 1 класі – 35 хвилин;

- у 2-4 класах – 40 хвилин.

На кожному уроці в 1-4 класах через 15 хв. уроку проводяться руханки.

Режим дня в закладі підпорядкований створенню оптимальних умов для здійснення успішної освітньої діяльності. Розклад уроків складається з урахуванням динаміки працездатності учнів протягом дня, тижня, семестру, чергування видів діяльності і раціонального розподілу навчального навантаження.

Закінчується навчальний рік проведенням державної підсумкової атестації випускників початкової школи .

2.Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття початкової освіти.

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»). Діти, яким на 01 вересня 2022 року виповнилося шість років, мають розпочинати здобуття початкової освіти у 2022 році. Діти, яким на 01 вересня 2022 року не виповнилося шести років, можуть розпочинати здобуття початкової освіти за бажанням батьків, але при умові, що дитині виповниться 6 років до 01 грудня 2022 року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти з іншого віку, залежно від особливості фізичних потреб (діагнозу).

3.Загальний обсяг навчального навантаження

Загальний обсяг навчального навантаження, детальний розподіл на тиждень окреслено у робочих навчальних планах відповідного рівня.

Клас Кількість годин на рік
1 клас 805
2 клас 875
3 клас 910
4 клас 910
Разом 3500

4.Перелік типових навчальних програм

-1-Б і 2-А класи, які працюють за науково-педагогічним проектом

«Інетелект України» - програмне забезпечення згідно з наказом МОН України від 02.11.2016 № 1319 «Про проведення всеукраїнського експерименту за темою «Реалізація компетентнісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України» (всі предмети, крім англійської мови); англійська мова - програма для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов у 1-4 класах, затверджена Міністерство освіти і науки України від 07.06.2017 № 804; наказ МОН України зі змінами від 24.07.19 № 688.

-1-А, 1-В, 2-Б, 2-В класи - Типова освітня програма для закладів середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1272;

-3-і, 4-і класи - Типова освітня програма для закладів середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1273.

Початкова освіта передбачає поділ на два цикли – 1–2 класи і 3–4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреб дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у їхніх досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти.

Програма початкової освіти окреслює підходи до організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.

Програма визначає загальний обсяг навчального навантаження на тиждень, забезпечує взаємозв’язки окремих предметів, їх інтеграцію та логічну послідовність вивчення, які будуть подані в рамках навчальних планів:

-додаток 1 – навчальний план початкової школи ( 1-А, 1-В класи), за типовою навчальною програмою О.Савченко;

- додаток2 - навчальний план початкової школи (2-Б, 2-В класи), за типовою навчальною програмою О.Савченко;

-додаток 3 – навчальний план початкової школи (1-Б клас) в рамках проекту «Інтелект України», згідно з додатком 1 наказу МОН України зі змінами від 24.07.19 № 688);

-додаток 4 – навчальний план початкової школи (2-А клас) в рамках проекту «Інтелект України», згідно з додатком 1 наказу МОН України зі змінами від 24.07.19 № 688);

-додаток 5 - навчальний план початкової школи (3-А,3-Б, 3-В класи), за типовою навчальною програмою О.Савченко;

-додаток 6 - навчальний план початкової школи (4-А, 4-Б,4-В класи), за типовою навчальною програмою О.Савченко.

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальні плани початкової школи передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети.

Навчальні плани містять інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов'язкову для всіх класів, та варіативну, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації:

З метою забезпечення виконання Державного стандарту загальної початкової освіти забезпечено викладання предметів інваріантної складової, що визначені Типовими навчальними планами для кожного класу, в повному обсязі.

У навчальних планах конкретизовано варіативну складову, враховано особливості регіону та індивідуальні освітні потреби учнів кожного класу. Повноцінність початкової освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов'язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.

Варіативна складова навчальних планів забезпечена наступним чином:

- Додаткові години для підсилення вивчення інтегрованого курсу

«Навчання грамоти» -1-А (1 год); 1-В (1 год) – всього 2 год;

- Додаткова 1 год. на підсилення мовно-літературної галузі (англійська мова) у 1-Б класі;

- Додаткові години у 2-А класі для підсилення вивчення інтегрованого курсу «Я пізнаю світ» (1 год) та математики (1 год) – всього 2 год;

- Курс за вибором «Логіка» - 3-А(1 год.), 3-Б(1 год.), 3-В(1 год.) класи – всього 3 год;

- Розподіл годин фіксується у календарному плані, який затверджується директором закладу освіти, погоджується його заступником. Вчитель зазначає проведені уроки у частині класного журналу, відведеного для предмета, на підсилення якого використано зазначені години.

Перелік освітніх галузей. Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

Клас Назва галузі
1-А, 1-В, 2-Б, 2-В, 3-А, 3-Б, 3-В, 4-А, 4-В, 4-Г Мовно-літературна (мова і література) Іншомовна Математична Природнича, громадянська, історична, соціальна, здоров’язбережувальна Мистецька Технологічна Інформатична Фізкультурна
1-Б, 2-А класи Мовно- літературна Математична Природнича Суспільна і здоров’язбережувальна Громадянська та історична Мистецька Технологічна Фізкультурна Інформатична

Освітня галузь "Мовно-літературна" з урахуванням вікових особливостей учнів у навчальних планах реалізується через інтегрований курс «Навчання грамоти» у 1-х класах; через окремі предмети "Українська мова (мова і читання)" та "Іноземна мова" – у 2-4 класах.

Освітні галузі "Математична" реалізуються через однойменний предмет- «Математика».

Освітня галузь "Фізкультурна" реалізується у 1-4 класах окремим предметом «Фізична культура».

Освітня галузь «Технологічна» реалізується через інтегрований курс «Дизайн і технології» у 1-А, 1-В; 2-Б, 2-В, 3-х,4-х класах.

Освітня галузь «Мистецька» реалізується у 1-А, 1-В; 2-Б, 2-В, 3-х,4-х класах окремими предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво" . У 1-Б, 2-А класах інтегрованим курсом «Мистецтво».

У початковій школі здійснюється поділ класів на групи при вивченні окремих предметів відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517).

Клас К-ть учнів Предмет/ к-ть груп/основа поділу
Англійська мова К-ть груп Основа поділу
1-А 30 + 2 на пропорційній основі
1-Б 24 - - -
1-В 30 + 2 на пропорційній основі
2-А 27 - - -
2-Б 31 + 2 на пропорційній основі
2-В 31 + 2 на пропорційній основі
3-А 29 + 2 на пропорційній основі
3-Б 33 + 2 на пропорційній основі
3-В 31 + 2 на пропорційній основі
4-А 30 + 2 на пропорційній основі
4-Б 30 + 2 на пропорційній основі
4-В 32 + 2 на пропорційній основі

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Варіативність змісту початкової освіти реалізується також через запровадження в навчальних програмах резервного часу, що створює простір для задоволення освітніх потреб учнів, вирівнювання їх досягнень, розвитку наскрізних умінь тощо – 20% програмового матеріалу.

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предмету "Фізична культура" а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів. Змістове наповнення предмета «Фізична культура» формує вчитель, який викладає предмет, з варіативних модулів відповідно до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, регіональних та народних традицій. Модулі обираються спільно на засіданні шкільного методичного об’єднання учителів початкових класів до 01.09.2022 року, з фіксацією у протоколі засідання.

5.Опис очікуваних результатів навчання за освітніми галузями

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 21 лютого 2018 р. № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 688) визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної галузі та навчальних програм.

Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів початкових класів:

1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;

6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Наскрізні лінії ключових компетентностей:

Наскрізна лінія Коротка характеристика
Екологічна безпека й сталий розвиток Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.
Громадянська відповідальність Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.
Здоров'я і безпека Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.
Підприємливість і фінансова грамотність Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

Враховуючи призначення і місце початкової школи в освітньому просторі заклад працює над досягненням таких цілей та задач:

- забезпечити засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту початкової освіти на рівні вимог державного освітнього стандарту;

- гарантувати наступність освітніх програм ;

- створити основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння освітніх програм;

- формувати позитивну мотивацію учнів початкової школи до навчальної діяльності;

- забезпечити соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я учнів.

6.Форми організації освітнього процесу

Основною формою організації освітнього процесу є класно-урочна система. В освітньому процесі використовуються різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок; нетрадиційний урок.

Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, форуми, семінари, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки - «суди», урок - дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, тощо.

З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей крім уроку проводяться навчально-практичні заняття. Ця форма організації поєднує виконання різних практичних вправ, експериментальних робіт відповідно до змісту окремих предметів, менш регламентована й має акцент на більшій самостійності учнів в експериментальній та практичній діяльності. Досягнуті компетентності учні можуть застосувати на практичних заняттях і заняттях практикуму. Практичне заняття - це така форма організації, в якій учням надається можливість застосовувати отримані ними знання у практичній діяльності. Експериментальні завдання, передбачені змістом окремих предметів, виконуються на заняттях із практикуму (виконання експериментально-практичних робіт). Оглядова екскурсія припускає цілеспрямоване ознайомлення учнів з об'єктами та спостереження процесів з метою відновити та систематизувати раніше отримані знання.

Семінар як форма організації об'єднує бесіду та дискусію учнів. Заключна конференція може будуватися як у формі дискусії, так і у формі диспуту, на якому обговорюються полярні точки зору. Учитель або учні підбивають підсумки обговорення і формулюють висновки.

Функцію перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей виконує навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, з виконання яких звітують перед вчителем. Практичні заняття та заняття практикуму також можуть будуватися з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують за виконану роботу.

Можливо проводити заняття в малих групах, бригадах і ланках (у тому числі робота учнів у парах змінного складу) за умови, що окремі учні виконують роботу бригадирів, консультантів, тобто тих, хто навчає малу групу.

Екскурсії в першу чергу покликані показати учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих предметів (можливо поєднувати зі збором учнями по ходу екскурсії матеріалу для виконання визначених завдань).

Учні можуть самостійно знімати та монтувати відеофільми (під час відео-уроку) за умови самостійного розроблення сюжету фільму, підбору матеріалу, виконують самостійно розподілені ролі та аналізують виконану роботу.

Співбесіда, тільки у формі індивідуальної бесіди, проводиться з метою з'ясувати рівень досягнення компетентностей.

За необхідності освітній процес може відбуватися в дистанційному та змішаному режимах із використанням сучасних освітніх інструментів: поєднання онлайн-занять через Zoom, Skype, Instagram, Google, Hangouts; заздалегідь записаних відеоуроків, презентацій від вчителів чи із зовнішніх освітніх ресурсів; ретельно підібраних завдань для самостійної роботи із подальшою перевіркою; використання безкоштовних вебсерверів та платформ, наприклад, Google Classroom, Moodle, Gooql Meet .

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів. Впроваджуються інтерактивні форми і методи навчання – дослідницькі, інформаційні, мистецькі проекти, сюжетно-рольові ігри, інсценізації, моделювання, ситуаційні вправи, екскурсії, дитяче волонтерство тощо.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

7.Опис інструментів оцінювання

Важливим компонентом освітнього процесу в початкових класах НУШ є оцінювальна діяльність, що здійснюється на засадах компетентнісного, діяльнісного, суб'єкт- суб'єктного підходів та передбачає партнерську взаємодію вчителя, учнів та їхніх батьків або інших законних представників.

Однією з ключових рис в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу використовуватиметься вербальна оцінка окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення, інтегрованого курсу, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання. Так, запроваджується поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами – «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В). Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради закладу.

Орієнтовна рамка оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання і покликана допомогти формувати оцінювальні судження та визначати рівень результату навчання.

Оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, що їх замінюють). Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:

  • формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду;
  • підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.

Формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно. Для ефективності формувального оцінювання буде дотримано алгоритм діяльності вчителя під час його організації:

1. формулювання об'єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей;

2. визначення разом з учнями критеріїв оцінювання;

3. формування суб'єктної позиції учнів у процесі оцінювання;

4. створення умов для формування вміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія);

5. коригування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів з урахуванням Орієнтовної рамки оцінювання.

Основою для підсумкового оцінювання можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.

8.Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

· кадрове забезпечення освітньої діяльності: при доборі

педагогічних кадрів директор ліцею керується чинними документами: Конституцією України, КзПП України, Правилами внутрішнього трудового розпорядку. Освітній процес у початковій школі забезпечують 12 учителів початкових класів і 7 учителів-предметників, всі – фахівці. Вищу освіту мають 18 із 19 заявлених педагогів (95%); спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії -9, це 45%; І кваліфікаційну категорію мають 9 (45%) учителів; ІІ кваліфікаційну категорію має 1 (5%) педагог та 1(5%) – спеціаліст; 3 педагогів (15%) мають звання «учитель-методист», 2 (10%)- «старший учитель».

· навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності:

ü 1-Б і 2-А класи, які працюють за науково-педагогічним проектом

«Інетелект України» - програмне забезпечення згідно з наказом МОН України від 02.11.2016 № 1319 «Про проведення всеукраїнського експерименту за темою «Реалізація компетентнісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України» (всі предмети, крім англ..мови); англ..мова - програма для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов у 1-4 класах, затверджена Міністерство освіти і науки України від 07.06.2017 № 804;

ü 1-А, 1-В, 2-Б, 2-В класи - Типова освітня програма для закладів середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1272;

ü 3-і, 4-і класи - Типова освітня програма для закладів середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1273;

ü Підручники для 1-4 класів: стан забезпечення:– 100%;

ü додаткові засоби навчання, посібники, рекомендовані до використання Міністерством освіти і науки України (зошити з друкованою основою, таблиці, бліц-картки тощо);

ü додаткові засоби навчання – надбання минулих років (проекти, інтелект-карти, дидактичний роздатковий матеріал тощо;

ü інформаційне забезпечення освітньої діяльності: бібліотека; підключення закладу до мережі Інтернет.

· матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

ü Забезпечення приміщеннями навчального призначення, іншими

приміщеннями, спортивними майданчиками: класних кімнат – 13; кабінет інформатики – 1; спортивна зала – 2; актова зала – 1; читальна зала – 1; їдальня – 1; стадіон – 1; спортивних майданчиків – 3; обладнання класних кімнат (відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2018 № 283).

· якість проведення навчальних занять забезпечується учителями

відповідно до обраних форм уроків, методів і прийомів роботи з дітьми, підходів до організації освітнього процесу. Контроль за якістю навчальних занять обумовлений графіком внутрішкільного контролю.

· моніторинг досягнення учнями результатів навчання

(компетентностей): з метою аналізу рівня засвоєння учнями 1-4 класів навчального матеріалу у розрізі навчальних предметів, рівня сформованності ключових компетентностей запровадити систему моніторингів:

ü моніторинг рівня навченості учнів 3-4 класів (щосеместру);

ü моніторинг якості знань учнів у розрізі навчальних предметів (що семестру);

ü Моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетентностей учнів у розрізі класів та ключових компетентностей (у кінці року).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Освітня програма закладу початкової освіти передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

Дана освітня програма повинна бути схвалена педагогічною радою закладу освіти та затверджена директором.

Дана освітня програма оприлюднюються на веб-сайті закладу освіти.

На основі освітньої програми заклад складає та затверджує навчальний план закладу освіти, що конкретизує організацію освітнього процесу.

Додаток 1

СХВАЛЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішенням педагогічної ради наказом Первомайського ліцею «Престиж»

Первомайського ліцею «Престиж» (Наказ №__ від _____2022 )

(Протокол №_ від ____2022) Директор ліцею

________Ольга БАНДАЛЕТ

Навчальний план початкової школи

Первомайського ліцею «Престиж»

на 2022/2023 навчальний рік з навчанням українською мовою

(згідно з типовим навчальним планом заТиповою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я.1 - 2 клас : наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272)

Освітні галузі Навчальні предмети
1-А клас 1-В клас
Інваріантний складник:
Мовно-літературна (мова і література; іншомовна) Українська мова та література 7 7
Іноземна мова 2 2
Математична Математика 4 4
Природнича, громадянська, історична, соціальна, здоров’я- збережувальна Я досліджую світ 3 3
Мистецька Музичне мистецтво 1 1
Образотворче мистецтво 1 1
Технологічна Дизайн і технології 1 1
Фізкультурна Фізична культура 3 3
Усього 22 22
Варіативний складник: Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять Навчання грамоти (українська мова) 1
1
Загальна кількість навчальних годин 23 23
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня 20 20

Директор ліцею «Престиж» : Ольга БАНДАЛЕТ

Додаток 2

СХВАЛЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішенням педагогічної ради наказом Первомайського ліцею «Престиж»

Первомайського ліцею «Престиж» (Наказ №__ від _____2022 )

(Протокол №_ від ____2022) Директор ліцею

________Ольга БАНДАЛЕТ

Навчальний план початкової школи

Первомайського ліцею «Престиж»

на 2022/2023 навчальний рік з навчанням українською мовою

(згідно з типовим навчальним планом заТиповою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я.1 - 2 клас : наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272)

Освітні галузі Навчальні предмети
2-Б 2-В
Інваріантний складник:
Мовно-літературна (мова і література) Українська мова та література 7 7
Іноземна мова 3 3
Математична Математика 4 4
Природнича, громадянська, історична, соціальна, здоров’я- збережувальна Я досліджую світ 3 3
Мистецька Музичне мистецтво 1 1
Образотворче мистецтво 1 1
Технологічна Дизайн і технології 1 1
Інформатична Інформатика 1 1
Фізкультурна Фізична культура
3 3
Усього 24 24
Варіативний складник: Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять Курс за вибором «Логіка» 1 1
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження учня 22 22
Загальнорічна кількість навчальних годин 25 25

Директор ліцею «Престиж» : Ольга БАНДАЛЕТ

Додаток 3

СХВАЛЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішенням педагогічної ради наказом Первомайського ліцею «Престиж»

Первомайського ліцею «Престиж» (Наказ №__ від _____2022 )

(Протокол №_ від ____2022) Директор ліцею

________Ольга БАНДАЛЕТ

Навчальний план початкової школи

Первомайського ліцею «Престиж»

на 2022/2023 навчальний рік відповідно до Типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів І ступеню з навчанням українською мовою, які працюють за науково – педагогічним проектом « Інтелект України»

( згідно таблиці 1 Типового навчального плану початкової школи з українською мовою навчання для закладів загальної середньої освіти, що працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України» , зі змінами лист МОН від 25.05.2018 № 1/9-344)

Освітні галузі Навчальні предмети
1-Б
Інваріантна складова:
Мовно-літературна (українська мова) Українська мова 6
Математична Математика 3
Мовно-літературна Я пізнаю світ 8
Математична
Природнича
Соціальна і здоров’язбережувальна
Громадянська та історична
Технологічна
Фізкультурна
Інформатична
Мистецька
Мовно-літературна Іноземна мова (англійська) 2
Мистецька Мистецтво 1
Фізкультурна Фізична культура 2
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять Іноземна мова (англійська) 1
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня 20
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових 23

Директор ліцею «Престиж»: Ольга БАНДАЛЕТ

Додаток 4

СХВАЛЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішенням педагогічної ради наказом Первомайського ліцею «Престиж»

Первомайського ліцею «Престиж» (Наказ №__ від _____2022 )

(Протокол №_ від ____2022) Директор ліцею

________Ольга БАНДАЛЕТ

Навчальний план початкової школи

Первомайського ліцею «Престиж»

на 2022/2023 навчальний рік відповідно до Типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів І ступеню з навчанням українською мовою, які працюють за науково – педагогічним проектом « Інтелект України»

( згідно таблиці 1 Типового навчального плану початкової школи з українською мовою навчання для закладів загальної середньої освіти, що працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України» , зі змінами лист МОН від 25.05.2018 № 1/9-344)

Освітні галузі Навчальні предмети
2-А
Інваріантна складова:
Мовно-літературна (українська мова) Українська мова 6
Математична Математика 3
Мовно-літературна Я пізнаю світ 8
Математична
Природнича
Соціальна і здоров’язбережувальна
Громадянська та історична
Технологічна
Фізкультурна
Інформатична
Мистецька
Мовно-літературна Іноземна мова (англійська) 3
Мистецька Мистецтво 1
Фізкультурна Фізична культура 2
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять Математика ЯПС 1 1
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня 22
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових 25

Директор ліцею «Престиж» Ольга БАНДАЛЕТ

Додаток 5

СХВАЛЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішенням педагогічної ради наказом Первомайського ліцею «Престиж»

Первомайського ліцею «Престиж» (Наказ №__ від _____2022 )

(Протокол №_ від ____2022) Директор ліцею

________Ольга БАНДАЛЕТ

Навчальний план початкової школи

Первомайського ліцею «Престиж»

на 2022/2023 навчальний рік з навчанням українською мовою

(згідно з типовим навчальним планом заТиповою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я.3 - 4 клас : наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1273)

Освітні галузі Навчальні предмети
3-А 3-Б 3- В
Інваріантний складник:
Мовно-літературна (мова і література) Українська мова та література 7 7 7
Іноземна мова 3 3 3
Математична Математика 5 5 5
Природнича, громадянська, історична, соціальна, здоров’я- збережувальна Я досліджую світ 3 3 3
Мистецька Музичне мистецтво 1 1 1
Образотворче мистецтво 1 1 1
Технологічна Дизайн і технології 1 1 1
Інформатична Інформатика 1 1 1
Фізкультурна Фізична культура
3 3 3
Усього 25 25 25
Варіативний складник: Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять Курс за вибором «Логіка» 1 1 1
Загальнорічна кількість навчальних годин 26 26 26
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження учня 23 23 23

Директор ліцею «Престиж» Ольга БАНДАЛЕТ

Додаток 6

СХВАЛЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішенням педагогічної ради наказом Первомайського ліцею «Престиж»

Первомайського ліцею «Престиж» (Наказ №__ від _____2022 )

(Протокол №_ від ____2022) Директор ліцею

________Ольга БАНДАЛЕТ

Навчальний план початкової школи

Первомайського ліцею «Престиж»

на 2022/2023 навчальний рік з навчанням українською мовою

(згідно з типовим навчальним планом заТиповою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я.3 - 4 клас : наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1273)

Освітні галузі Навчальні предмети
4-А 4-Б 4- В
Інваріантний складник:
Мовно-літературна (мова і література) Українська мова та література 7 7 7
Іноземна мова 3 3 3
Математична Математика 5 5 5
Природнича, громадянська, історична, соціальна, здоров’я- збережувальна Я досліджую світ 3 3 3
Мистецька Музичне мистецтво 1 1 1
Образотворче мистецтво 1 1 1
Технологічна Дизайн і технології 1 1 1
Інформатична Інформатика 1 1 1
Фізкультурна Фізична культура
3 3 3
Усього 25 25 25
Варіативний складник: Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять Курс за вибором «Поетика» 1 1 1
Загальнорічна кількість навчальних годин 26 26 26
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження учня 23 23 23

Директор ліцею «Престиж» Ольга БАНДАЛЕТ

Додаток 7

Перелік програм

для вивчення предметів інваріантної складової навчального плану

початкової школи Первомайського ліцею «Престиж»

у 2022/2023 навчальному році

№ з/п Клас Назва програми Автор Коли і ким надано гриф Назва предметів
1 1-Б «Освітня програма для 1–2 (1-4) класів закладів загальної середньої освіти «Інтелект України» І. В. Гавриш лист Державної служби якості освіти від 24.05.2018 №01-21/329, лист МОН України від 25.05.2018 №1/9-344 Українська мова, читання; Математика, Мистецтво; Фізкультура Англ..мова Я пізнаю світ
2 2-А «Освітня програма для 1–2 (1-4) класів закладів загальної середньої освіти «Інтелект України» І. В. Гавриш лист Державної служби якості освіти від 24.05.2018 №01-21/329, лист МОН України від 25.05.2018 №1/9-344 Українська мова, читання; Математика, Мистецтво; Фізкультура Англ..мова Я пізнаю світ
3 1-А, 1-В, 2-Б, 2-В класи Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я. Савченко О.Я наказ МОН України від 08.10.2019 № 1272 Всі предмети
4 3-ті та 4-ті класи Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я. Савченко О.Я наказ МОН України від 08.10.2019 № 1273 Всі предмети

Директор ліцею Ольга БАНДАЛЕТ Додаток 8

Перелік програм

для вивчення предметів варіативної складової навчального плану початкової школи Первомайського ліцею «Престиж»

у 2022/2023 навчальному році

№ з/п Клас Назва програми (тип курсу, назва, класи) Автор Коли і ким надано гриф/схвалення Кількість годин
за програмою Фактично
1 1-А, 1-В класи Додаткова година на вивчення інтегрованого курсу «Навчання грамоти» За програмою курсу «Навчання грамоти» за типовою програмою під керівництвом Савченко О.Я. наказ МОН України від 21.03.2018 № 268 7+1 (на кожен клас) 1 (на кожен клас)
2 1-Б Додаткова година на вивчення англійської мови Освітня програма для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти «Інтелект України наказ МОН України зі змінами від 24.07.19 № 688) 2+1 1
2 2-Б, 2-В класи Курс за вибором «Логіка» Програма курсів за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів. Автор: О.Митник Лист МОН України від 02.07.2019 №22.1/2-Г-528 1 1(на кожен клас)
3 2-А клас Додаткова година на вивчення інтегрованого курсу «Я пізнаю світ» Освітня програма для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти «Інтелект України наказ МОН України зі змінами від 24.07.19 № 688) 1 1
4 2-А клас Додаткова година на вивчення математики Освітня програма для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти «Інтелект України наказ МОН України зі змінами від 24.07.19 № 688) 1 1
5 3-А, 3-Б, 3-В класи Курс за вибором «Логіка» Програма курсів за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів. Автор: О.Митник Лист МОН України від 02.07.2019 №22.1/2-Г-528 1 1(на кожен клас
6 4-А, 4-Б, 4-В класи Курс за вибором «Поетика» Програма курсів за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів. Автор: Т.Петровська Лист МОН України від 02.07.2019 №22.1/2-Г-528 1 1(на кожен клас)

Директор ліцею Ольга БАНДАЛЕТ

Кiлькiсть переглядiв: 521

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031